Wednesday 24 April 2013



WARKAH CINTA ILAHI

Tanpa aku sedar
Engkau tiada henti menjagaiku
Bermula dari alam aku masih kecil
Sehingga aku mulai dewasa
Engkau jualah yang mengajarkan aku
Tentang sebuah erti kehidupan


Engkau tiada henti memenuhi
Setiap keperluan dan keinginanku
Setiap apa yang aku perlukan
Tidak pernah Engkau tolak
Walaupun untuk sesaat!
Samaada lambat ataupun cepat
Engkau pasti akan memberi!

Memberi dan terus memberi
Sehingga aku akhirnya terlupa
Lupa untuk mensyukuri nikmat-MU!
Kelihatan angkuhnya aku saat itu!
Terus hanyut dengan permainan duniawi
Terus lemah dengan bisikan nafsu
Terus terjerat dengan pujuk rayu IBLIS!
Yang akhirnya terus -terusan membutakan hati!
Sikapku itu,
"tak ubah seperti kacang yang lupakan kulit!"

Namun
Engkau tidak pernah meninggalkanku
Walaupun sejauh mana aku telah melupakan-MU
Walau segunung manapun besarnya dosaku
Engkau tetap hadir memberi aku peluang dan ruang!
Dengan janji seluas rahmat dan keampunan!
Peluang itu sentiasa ada terbuka untukku!

Saat aku mulai tersedar dari kejahilan
Allahuakbar!
Betapa agungnya cinta-MU untukku!

Nur firdaus@mujahid iman syahadah.


UPM ,Serdang.

penulis islamic 2013.

hak cipta terpelihara.

No comments:

Post a Comment